שירות ההסעות "יפואית" ממשיך לפעול!

שמחה לבשר כי שירות ה"יפואית" ימשיך לעבוד עד לגמר העבודות על הרכבת הקלה בשדרות ירושלים!

לאחרונה, חברת נת"ע הודיעה על עיכוב בגמר העבודות על הרכבת הקלה בשדרות יפו – במקום באוקטובר 2020, הן צפויות להסתיים במאי 2021. המועד לפקיעת תוקף השירות של מערך ההיסעים באזורים שחסומים לתנועה סביב שדרות ירושלים חלף ולכן, פנינו בדרישה לנת"ע ולמשרד התחבורה כדי שימשיכו להפעיל ולממן את היפואית לטובת תושבי יפו שתנועתם מוגבלת עקב סגירת השדרה.

בסופם של דיונים ארוכים הוחלט כי משרד התחבורה לא ייקח חלק במימון השאטל בנימוק של היעדר תקציב, משרד האוצר יממן שליש מעלות הפעלת השירות ואילו עיריית תל-אביב-יפו, שרואה ב"יפואית" שירות חיוני עבור התושבים, תממן את היתרה.

המסר למשרדי הממשלה ברור: מי שמבצע עבודות תשתית לאומיות, סוגר רחובות למשך שנים, חייב לתכנן ולממן גם פתרונות לתחבורה חלופית בתקופת העבודות. זאת מפני שזכות התנועה היא זכות בסיסית וחייבים לשמור על זכות התושבים להגיע לעבודה, לשירותי בריאות וגם לבילויים.

שירות ההסעות "יפואית" הוא שירות שאטלים ציבורי חינמי שמספק מענה תנועתי לאלפים מתושבי יפו בכל יום. הוא תוכנן על ידי עיריית תל-אביב-יפו במסגרת הסדרי התנועה והיווה תנאי הכרחי מצד העירייה לסגירת שדרות ירושלים לתנועת כלי רכב ואוטובוסים, זאת על מנת לצמצם את משך הזמן שבו יסבלו התושבים מעבודות הרכבת הקלה.

– השירות ימשיך לפעול בימים ראשון-חמישי בשעות 22:00-06:30, ביום שישי בין השעות 16:00-06:30 ובשבת מצאת השבת ועד שעה 22:00 באופן חינמי.
– הקו יעבור ברחובות: וולפסון/הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, הבעש"ט. (התחנות הן דינמיות וניתן לעצור את השאטל לאורך המסלול, בהרמת יד.)