מחלף השלום מזרח ומסלנט 20 יחזרו לדיון בועדה המקומית

שבוע שעבר דנה מליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה (המורכבת מכל חברי מועצת העיר) ב- 2 עררים שהגישה סגנית ראש העירייה מיטל להבי: מסלנט 20 (שכונת שפירא) – תכנית אשר סותרת באופן מהותי את תכנית האב לשכונת שפירא שהוכנה לאחרונה וקובעת תקדים מסוכן לגבי תמ"א 38 (תכנית המתאר לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה) ותכנית מחלף השלום מזרח – תכנית שמאיימת להפוך את רח' יגאל אלון לאוטוסטראדה בעלת 10 נתיבים שתפגע קשות בהולכי הרגל ורוכבי האופניים.
הועדה החליטה לקבל את העררים ולהחזיר את הדיונים בהם לועדת המשנה של הועדה המקומית לתכנון ובנייה לדיון נוסף ומעמיק יותר בתוכניות. בנוגע לתכנית מחלף השלום מזרח דרשה להבי כי בדיון יוצגו שבילי האופניים והמדרכות ברחובות יגאל אלון ודרך השלום בצורה ברורה.
לעיון במצגות שהציגה מיטל להבי בדיון ובכתבות שהתפרסמו בנושא:

ערר מסלנט 20 מצגת

ערר מחלף השלום מזרח – מצגת

פרוטוקול מליאת הועדה המקומית 25.2.09

סדר יום מליאת הועדה המקומית 25.2.09

 

 

 

 

 

 

 

 

זהירות, כביש ראשי: הרחבת דרך יגאל אלון תגדיל התנועה בת"א, nrg מעריב | 25.2.2009

זהירות, כביש ראשי: הרחבת דרך יגאל אלון תגדיל התנועה בת"א

תוכנית להרחבת רחוב יגאל אלון תהפוך את הרחוב העירוני לאוטוסטרדה בעלת תשעה נתיבים. הארגונים הירוקים מזהירים מגידול במספר כלי הרכב שיכנסו לתל אביב ולצמיחה בזיהום האוויר וברעש. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תדון היום בערר שהגישה חברת המועצה, מיטל להבי

 nrg מעריב | 25/2/2009 15:52 

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב צפויה לדון הערב (ד') בערר שהגישה סגנית ראש העירייה מיטל להבי לתוכנית "מחלף השלום מזרח".  במסגרת התוכנית צפויה הרחבה של דרך יגאל אלון לכביש בעל תשעה נתיבי תנועה.

להבי, מגמה ירוקה והחברה להגנת הטבע מזהירים: ההרחבה תהפוך את הרחוב לאוטוסטרדה אשר תגרום לזרימת כלי רכב נוספים רבים לתוך מרכז העיר וכתוצאה מכך גם זיהום אוויר ורעש.להבי שהגישה את הערר כחברת אופוזיציה מתייצבת הערב לדיון כשהיא בעלת תואר סגן ראש העיר. לדבריה, צפויה פגיעה אנושה בהולכי הרגל, רוכבי האופניים ונוסעי התחבורה הציבורית".

"זוהי דוגמא עגומה לחשיבה הצרה וקצרת הטווח של עיריית ת"א-יפו. בניית מחלפי ענק ו'תכניות צנתור', שמה מקל בגלגלים של תושבי העיר, ומתנגשת בצורך לקדם תחבורה ציבורית מתקדמת ואיכותית למען איכות חיי התושבים", אומרת יעל שריל-מוהליבר, קמפיינרית תחבורה ציבורית במגמה ירוקה. לטענתה, "תכנית זו תיצור עומס רב יותר של רכבים הנכנסים לעיר, זיהום אוויר, רעש ומצב תחבורתי בלתי נסבל".

גם בחברה להגנת הטבע מסכימים. גיא נרדי, רכז תכנון של סניף החברה בתל אביב תוהה מדוע יש להקים דרך מקבילה לנתיבי איילון הסמוכים. "אנחנו מעודדים תחבורה בת קיימא, תחבורה ציבורית וצמצום כניסת כלי הרכב לתוך תל אביב", אמר.

גם להבי מחזיקה בדעה זו וטוענת שעל העירייה לשנות את מדיניותה ולקדם הליכה ברגל, רכיבה על אופניים ושימוש ב תחבורה ציבורית במקום הכניסה המאסיבית של כלי רכב פרטיים.

טרם התקבלה תגובת עיריית תל אביב.

יחי האזרח הקטן

לפני שנה וחצי הצליחו תושבים לשנות את תוכנית הרחבת המחלף שעלתה כבר אז על הפרק. ארז צוברי, פעיל ועד שכונת יד אליהו, הציע חלופה לתוכנית . לפיה, תיסלל מערכת כבישים מאסיבית בצורה של שתי לולאות כבישים ורמפות, בצומת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום, בצד המזרחי של מחלף השלום. התוכנית מייעדת שטח של 33 דונם להקמת מערכת הכבישים, שחלקו מוחכר לזמן קצוב על- ידי עיריית תל אביב-יפו לחברת החשמל, שמציבה בו כיום מחסנים.

תוכניתו של צוברי, שנשקלה על ידי מוסדות התכנון השונים וקיבלה את המלצותיהם, היא לבצע את העבודות בצומת בשני שלבים. בשלב הראשון הוא מציע, שיוספו שני נתיבי נסיעה נוספים ברחוב יגאל אלון ובדרך השלום, בפנייה ימינה

מצפון לכיוון מערב וכן להוסיף נתיב בירידה לכביש האיילון לכיוון צפון. השלב השני, שלמעשה הוא חלופת התכנון המלא של חברת נתיבי איילון, יתבצע בהמשך ורק במידה שהצומת עדיין יסבול מעומסי תנועה חריפים.

בהכנת הידיעה השתתפה בילי פרנקל.

הוספת תגובה: