עג'מי

אנו אוספים חומרים על עג'מי ונשמח לעזרתכם לחומרים נוספים. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

אזרחים לא מוגנים/ האגודה הערבית לזכויות האדם

היום פירסמה האגודה הערבית לזכויות האדם דוח חדש, שבא לתעד את סכנת הפינוי המוטלת על ראשיהם של התושבים הפלסטינים בשכונת עג'מי ביפו, ואת המניעים האמיתיים העומדים מאחוריה….עוד טוענים התושבים הפלסטינים, כי הטיעון של עמידר בדבר הפרות חוק מצדם מתעלם מהעובדה, שהרשויות עצמן מיקמו את התושבים הפלסטינים בתיבה של "מפירי" חוק התכנון. שכן, הן הזניחו אותם ולא נתנו פתרונות הולמים למצוקות הדיור הקשות שלהם, וברית-ברירה נאלצו התושבים ל"הפר" את החוק, בהעדר אלטרנטיבות אחרות. כפי שציינה מיטל להבי, חברת מועצת עיריית תל-אביב-יפו, וסגנית יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה: "הבעיה היא שאין באזור תוכנית בניין-עיר… אנשים לא יכולים להוציא פה היתרים. מרבית הפלישות מהוות למעשה הרחבת דיור ללא היתר. מדובר בנזק מצטבר של שנים. העירייה הקפיאה את כל ההיתרים באזור במשך תקופה ארוכה, לא נתנה אפילו להחליף גג אסבסט, והפכה את כל תושבי השכונה לעבריינים". 28.3.2008

The newest Israeli-Palestinian fault line: gentrification/By Joshua Mitnick

Jewish newcomers to the traditionally Arab district of Jaffa in Tel Aviv – arriving for cheaper rents and sea views – are driving development that is putting pressure on poorer Arab residents.

By Joshua Mitnick, The Christian Science Monitor 10.6.2008

צווי פינוי ביפו/ כתבה מהעיתון אל-איאם

יום עיון: לקדם זכויות במרחב – צווי פינוי לתושבי יפו – חברה אזרחית מול ממסד

שני ימי עיון עוקבים המתקיימים ביפו (בסוזן דלאל ובבית האגודה למען ערביי יפו) העוסקים בשאלת חברה אזרחית מול ממסד ובצווי הפינוי לתושבי יפו. האירועי הוא יוזמת עמותת במקום והמרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי.
מצורפים הזמנה בעברית וכן הזמנה בערבית.