רובע מזרח לב העיר (מרכז העסקים)

לצפייה בתוכניות הבנייה ופוטנציאל הפיתוח ברובע 6- מזרח לב העיר (2009)

מרכז העיר הוא הלב שמחבר בין מזרח למערב ובין הצפון לדרום. מקום בו הצבעוניות של שוק הכרמל נפגשת עם הססגוניות של שוק האמנים וטעמי המזרח מחלחלים מכרם התימנים לתוך תרבות הצריכה המערבית של שינקין. זוהי "העיר הלבנה" שצמחה מהחולות להיות העיר העברית הראשונה, אחוזת הבית שלנו מזה 100 שנה.

כמקום מפגש של פסיפס אנושי שמתחיל משבזי בדרום ומתחבר לצפון הישן, מרכז העיר מכיל קונפליקטים רבים, אך גם מבטא את ההזדמנויות לעיר של כ-ו-ל-ם! במקום הזה עלינו לייצר את האיזון בין הכוחות הכלכליים וההון האנושי ולקבע את מקומו של התושב במרכז.

מה עשינו? מיטל להבי מובילה את המאבקים נגד הבנייה המגדלית ב"עיר הלבנה" ("אסותא", "דיזינגוף-פרישמן" ועוד) טבעת המגדלים סביב נווה צדק (מגדל נוה-צדק, "מתחם ניבה" ועוד) ולאורך חוף הים. מיטל להבי מלווה, מזה עשור, את המאבק למען הקמת פארק בלב העיר, במתחם "קרית ספר". מיטל להבי הינה ממובילות המאבק כנגד "כביש המסילה" שיזרים כלי רכב רבים היישר לתוך מרכז העיר, הביאה לביטול חניון ביאליק ומתנגדת להקמת חניון בככר רבין. כמו כן, היא פועלת למען הקמת הרכבת הקלה בכלל ובקידום ה"קו הירוק" התקוע בפרט, והביאה להסטת תנועת האוטובוסים המפרקיים מרחוב גרוזנברג. מיטל להבי פעלה בהצלחה למניעת סגירת שבט הצופים ב"רמז-ארלוזרוב"; תמכה בהצלחה במאבק "אשכול גנים" כנגד העברת המועדוניות לאחריות העירייה; נאבקת להגדלת השטחים של בי"ס בלפור ולמען הקצאת מבנה לבי"ס "קהילה". מיטל סייעה למעבר "רידינג" לגז, דאגה לתקציב להחלפת לוחות חשמל בשנאים כדי להפחית את הקרינה במוסדות חינוך ולמיפוי מוקדי הרעש בעיר.

מה נעשה? נמשיך לשמור על העיר הלבנה וקו החוף מפני בנייה לגובה. נדרוש לרכוש שטחים ציבוריים למטרות ריאות ירוקות כדוגמת אדמת "קריית ספר". נשמור על זכויות הציבור בפרויקטים כמו השוק הסיטונאי. נפעל לייעול התחבורה הציבורית על-ידי: הוספת נתיבי תחבורה ציבורית והקמת "רכבת אוטובוסים" על תוואי הרכבת הקלה נתנגד להקמת חניונים בככרות, מתחת לגינות ובמוסדות חינוך נפעל להוספת מוסדות חינוך, תרבות וספורט באזורים החסרים, נפעל למציאת ולבניית אולם חלופי לקבוצת "הפועל ת"א" (במקום "אוסישקין). נעמוד על קיום התחייבות העירייה להפחתת זיהום אוויר לפי אמנת פורום ה- 15. נוודא העברת התקציב ל"גאולת הירקון" ושיקומו.

 

קרית ספר

הקריה

מונטיפיורי

הרכבת