תוכנית האופניים הגדולה של תל אביב- יפו יוצאת לדרך

הנהלת העיר תל אביב יפו אישרה  תוכנית אסטרטגית חדשה "אופניים 2025" לביצוע רשת של כ-300 ק"מ של שבילי אופניים בעיר שתלווה בהסברה וחינוך לשינוי תרבות הרכיבה.

המטרה: עד שנת 2025 – 25% מהנסיעות בעיר יתבצעו באמצעות אופניים וכלים זעירים

*****

מיטל להבי: "מדובר בתוכנית מהפכנית שתשנה את דרכי ההתניידות בעיר, תוריד את עומסי התנועה, תפחית את זיהום האוויר ותביא לחסכון של עשרות מיליוני ₪ בשנה לעירייה ולמשקי הבית של התושבים".

*****

עיריית תל אביב – יפו תחל בקרוב ביישום תוכנית "אופניים 2025", במסגרתה ייסללו בעיר ב- 5 השנים הקרובות כ- 160 ק"מ של שבילי אופניים, שמצטרפים ל- 140 ק"מ של שבילים שנסללו עד כה. סה"כ יהיו בעיר כ-300 ק"מ של שבילי אופניים.

התוכנית, עליה עבדו 8 מומחים מהארץ ומהעולם, כוללת יצירת תשתית רציפה לאופניים בשתי קטגוריות עיקריות: רשת ראשית שתעבור ברחובות ובצירים המרכזיים ורשת משנית שתחבר את הרחובות הקטנים, כך שמכל נקודה בעיר יהיה שביל רכיבה נגיש במרחק 100 מ'.

התוכנית האסטרטגית היא ביטוי של החזון העירוני להיפוך  פירמידת ההתניידות,  תוך מתן תעדוף להולכי הרגל, לאחריהם לדו גלגלי, לתחבורה ציבורית ולבסוף לרכב הפרטי, ומטרתה להביא לכך שעד שנת 2025 – 25% מהנסועה בעיר תעשה באמצעות כלים זעירים.

בתכנון השבילים הושם דגש בין היתר על הגעה למקומות עבודה, מוסדות חינוך, מוסדות ציבור, מרכזים קהילתיים ואתרים מרכזיים לתרבות ופנאי, וכן חיבור לערים השכנות. השבילים יסללו כך שתהיה הפרדה בין נתיבי נסיעת הרכבים, לשבילי הרכיבה ולמדרכות, וכן יוקמו מתקנים לחניית האופניים.

10% מתקציב התוכנית יוקצה לצורכי חינוך, הסברה ואכיפה במטרה להקנות הרגלי רכיבה בטוחה ותקנית.

 

מיטל להבי סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "מדובר בתוכנית מהפכנית, שלראשונה לוקחת מקטעי שבילים ומתכללת אותם לכדי רשת רציפה אחת. התוכנית מתבססת מודלים שנועדו לתת מענה בצירי הרכיבה  לפי ביקוש, נגישות וכיסוי העיר, תוך אפיון רחובות קריטיים לרכיבה. יישום התוכנית צפוי להביא לירידה של 30% בעומסי התנועה בעיר, יעלה את בטיחות הרוכבים והולכי הרגל, יפחית משמעותית את זיהום האוויר ויביא לחיסכון של עשרות מיליוני ₪ בשנה למשקי הבית ולרשות. מימוש תוכנית זו תביא את תל אביב ל- TOP 10 של הערים המובילות בעולם מבחינת רכיבת אופניים"

עוד הוסיפה להבי כי "בימים אלו התחלנו ביישום הדרגתי של התוכנית, עם סלילת שבילים טקטיים בפינסקר וסלומון, ועם אישורה של התוכנית נאיץ את העבודות, כך שכבר השנה (2020) יסללו כ- 40 ק"מ של שבילים."

לקריאה נוספת אודות התכנית:

 

מצגת ועדת תחבורה – 2/6/2020

 

מפת שבילי האופניים – הדור הבא

 

חזרה למרחב הציבורי