לראשונה: מפה אינטראקטיבית שתאפשר לתושבים להכיר את שבילי האופניים

כחלק מחזון התחבורה העירוני שלנו, אנו פועלים לקידום רישות העיר בשבילי אופניים ולמעבר של תושבים לשימוש באופניים ככלי התניידות מרכזי.

בימים אלו אנו מאיצים סלילה של שבילי אופניים, התקנה של מסילות אופניים על מדרגות במרחב הציבורי, והתקנה של תשתיות תומכות. בנוסף יצרנו מפה אינטראקטיבית משוכללת שתאפשר לכם/ן התושבים להכיר את הפריסה הקיימת והמתוכננת של שבילי האופניים, את שלבי הביצוע שלה וכן להעיר הערות ולהשפיע על תכנון השבילים שהיקפם עומד להכפיל את עצמו בשנים הקרובות מ-140 ל-310 ק"מ!

דווקא בתקופה של משבר הקורונה, מתאפשר לנו להאיץ ביצוע של עבודות תשתית ולכן מעורבות התושבים ותובנות של רוכבים חשובות לנו, כדי לבצע את העבודות בתעדוף ובתכסית נכונים- רציפות בצמתים, תוספת חניוני אופניים ומסילות למעבר במדרגות.

במקביל, חברת נתיבי איילון בשיתוף רשויות סמוכות מקדמות את רשת "האופנידן" שתיתן מענה לחיבוריות בין ערי המטרופולין באמצעות שבילים בינעירוניים.

 

ההאצה בסלילת השבילים

מתחילת השנה הושלמו כ- 12.5 ק"מ של שבילי אופניים. בנוסף, כ-4 ק"מ נמצאים בביצוע בימים אלה ועד סוף השנה יחלו בסלילת 9 ק"מ נוספים. שבילי האופניים החדשים שנסללים בעיר מופרדים היטב מתנועת משתמשי הדרך האחרים, בטוחים לרכיבה ובעלי חיבוריות טובה לשבילים קיימים, באופן המאפשר נסיעה רציפה על צירים מרכזיים ובתוך השכונות:

  • שביל האופניים ברח' בן יהודה עד לתוך הנמל שסלילתו צפויה להסתיים בינואר 2021 ובשבועות הקרובים יחלו העבודות לסלילת שביל אופניים נוסף, שיחבר את רחוב ארלוזורוב מערבית לבן יהודה לחוף גורדון זאת בנוסף לשביל ברחוב יורדי הסירה שמבוצע בימים אלו עד לתוך הנמל בכניסה המערבית.
  • נסלל שביל אופניים בשטח שדה דב לשעבר ובקרוב אף יותקנו לאורכו עמודי תאורה.
  • בימים אלה נסלל המקטע הראשון של שביל האופניים ברח' דיזנגוף, בין אבן גבירול למלך ג'ורג' ובהמשך נמשיך את העבודות עד לחיבור עם בן יהודה, ואורכו יהיה  3 ק"מ בסה"כ.
  • פארק המסילה שנפתח לאחרונה בחלקו יחבר בקרוב את לב העיר ליפו בשביל איכותי ונוח ביותר.
  • שבילים נוספים שנפתחו לתנועת רוכבות ורוכבי אופניים בחודשים האחרונים: רפידים, דוד אבידן, מקס ברוד, מח"ל, שארית ישראל, יגאל אלון (השלום- גשר יהודית), הדר יוסף (בני אפרים- שלום אש), אופנהיימר- טאגור, וינגייט ויד המעביר דרום, הוברמן, כיכר המדינה, גשר מוזס (שביל טקטי מסומן), וולפסון, סשה ארגוב ופינסקר.
  • במהלך חודש דצמבר יחלו בביצוע של שלושה שבילים חשובים- שביל הרצל (מנווה עופר ועד לרוטשילד), שביל מרמורק (מבן ציון ועד אבן גבירול על חשבון נתיב נסיעה ושביל נוסף כחלק ממערך התנועתי החדש של רחוב בוגרשוב שיהווה חולייה נוספת בחיבור מזרח העיר –ועד לים.
  • לצד עבודות העירייה גם חברת נתיבי איילון נמצאת בתנופת ביצוע של רשת האופנידן שמחברת את כל גוש-דן לעיר תל-אביב יפו. בשלב זה נמצאים בביצוע שבילים רחבים ברחוב הורודצקי, פארק הירקון, פנחס ספיר וגרינבוים. בקרוב יחלו עבודות בדרך נמיר ובמקומות נוספים.

 

המקטעים המתוכננים והמבוצעים בתחום השיפוט של תל-אביב-יפו, מסומנים גם הם במפה האינטראקטיבית, להשלמת תמונת הרשת ולנוחיות הרוכבים והתושבים. אני מאמינה כי הסברה, העברת מידע ושיתוף ידע יכולים לתרום רבות לשינוי התחבורתי שבדרך, ולסייע לנו לרתום את התושבים לצעוד ולרכוב עמנו בדרך להפיכת העיר למוטת תחבורה בת-קיימא, כאחת הערים המפותחות בעולם.

מוזמנים להגיב על גבי המפה ולהשפיע על השבילים החדשים המתוכננים להיסלל. המפה פתוחה להערות הציבור עד לתאריך 1.12.2020 ולאחר מכן תהייה זמינה לצורך צפייה בתוכנית העבודה החמש-שנתית>>  https://tel-aviv.kaplanopensource.co.il/bicycle/