במטרופולין גוש דן נעים בסופ"ש

מערך ההיסעים בסופי שבוע בגוש דן יחל לפעול בסוף השבוע הקרוב 23-22.11 ויכלול 6 קווים, 300 ק"מ ומעל 500 תחנות

ביום שישי הקרוב, 22 בנובמבר 2019, יחלו ארבע רשויות בגוש דן- גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ותל אביב-יפו, להפעיל מערך היסעים בסופי השבוע. רשת הקווים הבין- עירונית תפעל בסופי שבוע ותחבר בין הערים, כדי לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. רשת הקווים זוכה להתעניינות רחבה מצד ראשי רשויות נוספים והיא צפויה לספק פתרון תחבורתי הולם לכארבעה מיליון תושבי המטרופולין.

בהתמחרות על הפעלת מערך ההיסעים זכתה חברת "מוניות קווי שירות 4,5 בע"מ".

רשת התחבורה תתבסס על מערך היסעים של אוטובוסים בגודל קטן, הכוללים כל אחד 19 מקומות.

המערך יכלול 6 מסלולים שאורכם כ-300 ק"מ ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין ויעצור ביותר מ- 500 תחנות. הקווים מבוססים על מתן נגישות טובה ותדירה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות בהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה ותוך התחשבות באזורים שומרי שבת. 

שעות הפעילות, ביום שישי בשעות 02:00-18:00 ובשבת, בשעות 17:00-09:00. 

הקווים יצאו בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו שייצא כל שעה עגולה. מבחינת נגישות כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) יהיה מונגש ובנוסף, נוסע בעל מוגבלות בתנועה המעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.

רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705 והמיניבוסים והתחנות יהיו ממותגים כך שניתן יהיה לזהות אותם בקלות, כולל מפות של הקווים בתחנות הייעודיות.

חשוב לציין כי התדירות והלו"ז עשויים להשתנות במהלך ההפעלה על פי שיתוף הפעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. בשלב זה השירות יהיה חינמי, ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת. 

עם תחילת הפעלת המערך יושק אתר ייעודי עם כל המידע הרלוונטי BuSofash.co.il

מידע סטטי על קווים, תחנות ושעות היציאה ניתן לקבל בקישור הבא: https://bit.ly/2KtsDnm 

מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן לקבל כשלב ראשוני באפליקציית אוטובוס קרוב, הזמינה בגרסאות אנדרואיד ו- IOS. אפליקציות תחבורה נוספות יצטרפו לשירות בקרוב ויעודכנו באתר.

כמו כן, הוקם מוקד שירות לקוחות הזמין לכל אורך שעות הפעילות של השירות במהלך סוף השבוע הזמין בשעות הפעילות בלבד- טלפון המוקד: 03-9676000.

מחוץ לשעות הפעילות יש לפנות לאתר הייעודי או למוקדי 106 העירוניים.

העלות השנתית להפעלת הפרויקט (52 סופי שבוע) מוערכת בכ-12.5 מיליון ₪ וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.

במקביל קיימים מגעים מתקדמים לצירוף למיזם ערים נוספות במטרופולין על מנת להרחיב את מערך ההיסעים ובמטרה לשפר את נגישות התושבים במרחב ולהקטין את התלות ברכב הפרטי.

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו ומי שמובילה את המיזם: ״אחרי חודשים של עבודה מול הרשויות השכנות הצלחנו להוציא לפועל מיזם משותף, פורץ דרך שעתיד לחולל שינוי משמעותי בכל המטרופולין.  לא מדובר בעוד קו מזדמן לים או לפארק אלא ברשת קווים מטרופולינית שעוד תתרחב לרשויות נוספות ושתספק תחבורת סופ"ש יעילה בתדירות גבוהה להתניידות לכולם, ובשלב הראשון בחינם.   בשבוע הבטיחות בדרכים, חובה להדגיש כי המיזם יאפשר לתת שירות חיוני שהוא בבחינת פיקוח נפש בסופ"ש ולא רק כביטוי לצדק חברתי ולגישה סביבתית."

עוד הוסיפה להבי כי ״יותר ויותר רשויות במרכז ובשרון מביעות התעניינות ונכונות להצטרף למיזם ואני סבורה כי בתוך חודשים ספורים יוכפלו כמות הקווים והתושבים ששירות זה נותן להם מענה״.

לכתבות בנושא:

מעריב: https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-730289?fbclid=IwAR3pFKwNe8PzFZXoh0fqs9-dDL0TtHgBTWg1NkJ7Lp4oeRYb2ukDJ8Kzzw4

ויינט: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5626583,00.html?fbclid=IwAR3ZsTQ9ae7rs7-7sAXB-fX0670f9VYzO8_BCwi_Wiul3TPV_9yMVs2gfjw

דה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8138501?fbclid=IwAR3BGpRyyfGyHMK-ZXSuZ12l0Q6P6Hk-9lStt7yl9k0MUyicP5VCwsDHkAo