מידע לקראת הדיון בהצעה לסדר בנושא החינוך לגיל הרך

ב-20 ביוני 2011 בשעה 18:00 , במסגרת ישיבת מועצת העיר, אשר תתקיים במרכז עינב, על גג העיר, אעלה הצעה לסדר ל"הסדרת החינוך לגיל הרך בעירנו, ת"א-יפו" בראייה כוללת של הגנים העירוניים, הציבוריים והפרטיים .

בואו  והביאו אתכם את כל מי שאכפת לו.

רקע:

ב-6 במרץ התקיים הכנס בנושא "הגיל הרך" שהתמקד בחוק הפיקוח על מעונות היום , בכנס נשאו דברים רה"ע מר רון חולדאי , ח"כ מר  זבולון אורלב וגורמים מובילים בתחום החינוך , עיקרי הדברים שנאמרו נמצאים בסיכום המצ"ב .

בנוסף מומלץ לקרוא  שתי ידיעות אשר פורסמו בעיתון דה מרקר מאת מירב ארלוזורוב במהלך החודש האחרון , ב- 26/05/11  גננת –מקצוע לעבריינים בלבד  אשר מתארת את התהליך הבלתי אפשרי להוצאת היתר שימוש חורג לגן ילדים . ב-31/05/11 מדינה אוכלת גני ילדים שלה כתבה המתארת את הסיטואציה הקפקאית ואת האפשרות לשינוי כתוצאה משני חוקים המקודמים כיום בכנסת .  כמו כן, מומלץ להכנס לאתר שלי  מיטל להבי , המכיל חומרים מעודכנים גם בנושא החינוך.

ועכשיו להמשך בהיבט הממלכתי נהיה חייבים להמשיך ולהשתתף בישיבות של הועדות המקדמות את הצ"ח הפיקוח על מעונות יום ואת הרפורמה בחוק התכנון והבנייה. בהיבט המקומי, בכוונתי לפעול ביתר נחישות בכדי לקדם עשייה בראייה כוללת בהתאמה לחזון רה"ע ביחס למהותה של העיר כ- "עיר לכל החיים ".

 כיום, לכ-1,000 ילדים רובם בגילאי טרום טרום חובה לא נמצא מקום בגנים העירוניים , מספר מעונות היום של הארגונים ויצ"ו, נעמ"ת אמונה ואחרים ומיקומם אינו נותן מענה מספק לצרכי ההורים העובדים , עשרות גנים פרטיים מצויים בסכנת סגירה, ורובם גם נתבעים על הפעלת גנים ללא היתר לשימוש חורג, כל זה מצביע על מצוקה קיימת שעוד עתידה לגדול .

כמשתתפים  בפורום החינוך לגיל הרך, כשותפים בקואליציה למען הסדרת החינוך לגיל הרך , אתם מוזמנים להגיע ומתבקשים להוציא קול קורא גם לכל הגננים והגננות, ולכל מי שהחינוך יקר לליבו ולהזמין , לבקש, להורות – להגיע למועצה ולהפגין אכפתיות .

רק יחד נוכל לחולל שינוי ולהביא למציאות שבה יצמחו אצלנו הגנים הטובים ביותר , בסביבה בטוחה שתעשיר ותקדם רגשית וחינוכית את ילדנו .

 בואו ב-20 ליוני שעה 18.00 למרכז עינב והביאו אתכם את כל מי שאכפת לו.  

שלכם

מיטל להבי

סיכום פורום חינוך מרץ 2011

הוספת תגובה: